چگونگي ايجاد خلاقيت و نوآوري در تبليغات ديني

ايجاد خلاقيت, نوآوري , تبليغات ديني, خلاقيت و نوآوري ,تبليغات ديني

مشخصات فایل مورد نظر در مورد چگونگي ايجاد خلاقيت و نوآوري در تبليغات ديني آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

مقدمه:



آيا تاكنون به راه‌هاي ايجاد خلاقيت در تبليغ فكر كرده‌ايد؟ در روزگار ما به قول آلوين تافلر؛ ديگر قدرت از لوله‌ي تفنگ خارج نمي‌شود و ماهيت قدرت، تغيير يافته است. انديشه‌هاي ديني متفاوت هر روز، راه‌هاي تازه‌اي را براي جلب مخاطبان، در پيش مي‌گيرند. انسان خسته‌ي مدرن به دنبال راه‌هاي تازه‌اي براي شکستن قفس تنگ و نفس‌گير زندگي ماشيني است. اين در حالي است که علم‌گرايي، تجربه‌گرايي، اخلاق‌گرايي صرف و چندخدايي نيز نتوانست پاسخگوي نيازهاي متنوع او باشد. از همين رو عرفان‌هاي کاذب و انديشه‌هاي تخديري در قالب جنبش‌هاي نوپديد ديني در قرن 21 رشد و گسترش فزاينده‌اي يافت. در اين گير و دار، کار اديان ابراهيمي سخت‌تر شد. رهبران ديني ابراهيمي هر روز با جنبش‌هايي روبرو هستند که مومنان به اين اديان را با شبهه‌هاي جديدي روبرو مي‌سازد. از ديگر سو، مبلغان ديني با دشواري‌هاي خاصي روبرو شده‌اند که تنها با خلاقيت و نوآوري در شيوه‌هاي تبليغي مي‌توانند جدال فکري موفقي را در نگهداشت و جذب مخاطبان خود داشته باشند.



بدون شك، هر سازمان، متشکل از عوامل انساني، فرهنگي، ساختاري، فني، تكنولوژيکي و ساير عناصر محيطي است كه به صورت مشترك براي تحقق هدف‌هاي از پيش تعيين شده در تعامل هستند. رشد سازمان و تداوم آن، ارتباط نزديكي با نيازها و خواسته‌هاي انساني و چگونگي برآورده شدن آنها دارد. يكي از وظايف مديران سازمان‌ها آن است كه نيروهاي انساني تحت امر خود را توانا سازند به گونه‌اي كه بتوانند تصميم بگيرند، راه‌حل‌هاي تازه براي مسايل پيدا كنند، خلاقيت داشته باشند و در مقابل كار مسئول باشند.