آشنایی با آمادگی جسمانی ور ورزش پینگ پونگ و آمادگی جسمانی تخصصی بازیکنان آن

آشنایی با آمادگی جسمانی ور ورزش پینگ پونگ و آمادگی جسمانی تخصصی بازیکنان آن

مشخصات فایل مورد نظر در مورد آشنایی با آمادگی جسمانی ور ورزش پینگ پونگ و آمادگی جسمانی تخصصی بازیکنان آن آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

فرمت فایل: word



تعداد صفحات: 31









تمرينات جسماني و ذهني



بسياري از مردم به پينگ پنگ به عنوان يك ورزش نه چندان فعال فكر مي‌كنندكه به توانايي كمتري حتي نسبت به حفظ توپ در هنگام بازي نياز دارد. در مواردي حق با انهاست، اين همه آن چيزي است كه يك مبتدي انجام مي‌دهد. زيرا وقتي كه واقعا، وارد بازي پينگ پنگ بشويد، متوجه شكل ديگري خواهيد شد. هر چه بيشتر پيشرفت كنيده از لحاظ جسماني اين ورزش انرژي بيشتري مطالبه مي‌كند. در سطوح بالاتر، از نظر مطالبات جسماني اش با تنيس در يك سطح قرار دارد، بهترين بازيكنان ممكن است چندين ساعت در يك روز را به تمرينات جسماني بپردازند. اگر به گسترش، توسعه بيشتر مهارت‌هاي خود علاقه مند باشيد، اين گام به شما براي آمادگي جسماني، ذهني مناسب كمك خواهد كرد.



چرا آمادگي جسماني براي پينگ پنگ مهم است؟



اگر حريف شما از نظر آمادگي جسماني شرايط بهتري دارد، او بر شما برتري دارد. يك حريف سرعتي‌تر به توپ‌هاي بيشتري دست پيدا مي‌كند، ‌آنها را سريعتر بر ميگرداند. يك حريف با توانايي (قدرت بدني) بيشتر قادر است به توپي كه شما فرستاديد، راحت تر از انكه شما بتوانيد، ضربه بزند. يك حريف با استقامت بيشتر تا نزديك به انتهاي مسابقه طولاني بهتر بازي مي‌كند، قادر است طولاني تر، سخت تر تمرين كند. يك حريف با انعطاف بدني بيشتر قادر است براي ضربه‌هاي مختلف خود را نسبت به شما بهتر تطبيق دهد و حتي در صدمات نيز بيشتر طاقت مي‌اورد.









آيا آمادگي جسماني در بازي پينگ پنگ مهم است؟ بله.



سرعت



براي بهبود، گسترش سرعت، با سرعت بالا طناب بزنيد، دوهاي كوتاه، مضاعف انجام دهيد. تمرينات سايه (ضربه زدن بدون توپ) زدن حركات پا را تقويت مي‌كند، مي‌توانيد اين كار را با راكت يا بدون آن انجام دهيد. اين كار را به همان سرعتي كه در يك مسابقه خواهيد داشت يا بيشتر از آن انجام دهيد. تمام بازيكنان رده بالا (حرفه اي) سايه زدن را تمرين مي‌كنند. اين كار نه تنها سرعت را بهبود مي‌بخشد، بلكه به شما اجازه مي‌دهد حركات را بدون نگراني درباره توپ تمرين كنيد (ابتدا حركت را كامل كنيد، سپس ياد بكيريد آن را با توپ انجام دهيد).



توان



براي گسترش توان با وزنه كار كنيد يا ورزش‌هاي سوئدي انجام دهيد. اين كار را به دفعات متعدد، با وزنه‌هاي سبك انجام دهيد. شما نمي خواهيد كه عضله‌هاي بزرگ حجيم بسازيد، بلكه انجام كارهاي سريح، تند در فاصله زماني كوتاه را مي‌خواهيد. شنا روي زمين، دراز و نشست، تمرين‌هاي مشابه، بسيار مناسب‌اند. همات طور كه تقريبا تمرين‌هايي كه پاها، شكم را تقويت مي‌كنند، ايده ال هستند. تعداد كمي از مردم مي‌توانند كه عضله‌هاي پا، شكم چقدر براي پينگ پنگ مهم اند. ‌آنها نقاط حمايت كننده محوري بدن هستند. در هنگام بازي، عضلات ساعد نيز از اهميت زيادي برخوردارند.



به خاطر بسياريد كه اگرچه در سطوح بالاتر، بايد از هر گروه از عضلات بزرگ درست استفاده كنيد، بنابراين بايد همه را با هم تقويت كنيد. بسياري از بازيكنان رده بالا براي تمرين كردن از راكت سنگين كه وزن آن در حد، دو سه برابر وزن راكت‌هاي معمولي است، استفاده مي‌كنند. از اين راكت براي ضربات سايه زدن استفاده كنيد، اما از آن در تمرينات با توپ استفاده نكنيد، زيرا ممكن است به خودتان صدمه بزنيد و اين وقتي به سمت راكت‌هاي معمولي بر مي‌گرديد، وقتتان را به هدر خواهد داد.