سيستم مديريت كيفيت براي سازمانهاي مجازي

تحقيق سيستم مديريت كيفيت براي سازمانهاي مجازي

مشخصات فایل مورد نظر در مورد سيستم مديريت كيفيت براي سازمانهاي مجازي آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

تحقيق
متشکل از 16 صفحه ، در قالب word قابل ويرايش و اماده پرينت

بخشی از محتوا ::
با توسعة كامپيوتر و تكنولوژي اطلاعات, يك نوع جديد سازماندهي مطرح گرديد كه به آن سازمان مجازي گفته مي شود (byrnc1993). سازمانهاي مجازي شكلهايي از واحدهاي سازماني پراكنده از نظر جغرافيايي, نيمه مستقل (قسمتي مستقل و قسمتي وابسته) و نيمه جاودان (داراي عمر محدود) هستند كه عملكرد كلي خودشان را جهت پاسخگويي برروي نيازهاي بازار و ظرفيت هاي تكنولوژي ارتباط اطلاعات بوسيلة تطبيق دادن پيوسته شكل سازماني خود توسعه داده اند (wassenar 1999) . خيلي از شركتهاي معروف جهان اين نوع سازماندهي را به منظور از عهدة رقبا برآمدن, استفاده نموده اند (walters,1999,sieber,1998) , در سازمان مجازي فرآيندهاي عمليات كسب و كار و فرآيندهاي مربوط به محصول در شركتهاي هم پيمان (شريك) مختلف, پراكنده شده است. اين شركتهاي مختلف در كشورهاي مختلف با همكاري بسيار نزديك به شكل مشترك المنافع توزيع شده اند. در اين نوع مخصوص از سازمان , هر شركت قصد دارد مزيت اصلي رقابتي خود, مانند محصولات اصلي, فرآيندهاي اصلي, شايستگي هاي اصلي و غيره را در تصرف خويش داشته باشد. تمام سازمان هاي مجازي از شركتهاي مستقل مختلفي بوجود آمد ه اند كه اين شركتها با هم مي توانند از مزيت هاي اصلي رقابتي شان براي برنده شدن در بازار بزرگ فرصتها استفاده كنند بطوريكه, هيچكدام از شركتها به تنهايي قادر به بدست آوردن اين فرصتها نيستند (evershein 1998). اين نوع از سازمان مي تواند به سرعت براي پاسخگويي به فرصتهاي سريعا متغير بوجود آيد و از بين برود. اين خصوصيت, سازمان مجازي را در قرن بيست و يكم بسيار خوش آتيه مي سازد. سازمان مجازي بايد برپايه كامپيوتر و سيستم هاي شبكه اي بنا نهاده شود. تكنولوژي ارتباطات و اطلاعات، بستر نرم افزاري را براي سازمان مجازي ايجاد نموده است (manheim 1998). در سازمان مجازي هر يك از شركا با تكنولوژيهاي مختلف از قبيل اينترنت، اينترانت و سيستم هاي كامپيوتري با يكديگر در ارتباط مي باشند.