بررسی عوامل کلیدی موثر بر موفقیت توسعه محصولات جدید

تکنولوژی, تیم توسعه محصول, بازاریابی, نوآوری,پایان نامه بررسی عوامل کلیدی موثر بر موفقیت توسعه محصولات جدید,پروژه بررسی عوامل کلیدی موثر بر موفقیت توسعه محصولات جدید,نگین فایل

مشخصات فایل مورد نظر در مورد بررسی عوامل کلیدی موثر بر موفقیت توسعه محصولات جدید آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.تحقیق حاضر با عنوان از سری تحقیق های رشته مدیریت
میباشد. این تحقیق در 119صفحه با فرمت Word
(قابل ویرایش)
در مقطع کارشناسی ارشد نگارش شده است و همچنین این تحقیق
آماده چاپ و پرینت جهت
استفاده دانشجویان می باشد.

===================================================================================
تمامی
فایل های سیستم، توسط کاربران آن آپلود می شود. اگر در فایلی تخلفی مشاهده
کردید و یا مالک پروژه ای بودید که از وجود آن در سایت رضایت نداشتید با
ما تماس بگیرید، در اسرع وقت به گزارش شما رسیدگی می شود.
neginfile.ir@gmail.com
info@neginfile.ir

===================================================================================

قسمتهایی کوتاه از متن:

چکیده
در تحقیق حاضر تأثیر عوامل کلیدی مؤثر بر توسعه محصولات جدید در شرکت های فرش شهر آران و بیدگل مورد برسی قرار گرفته است. بدین منظور با توجه به ادبیات و پیشینه پژوهش، عوامل تکنولوژی، بازاریابی، نوآوری، تیم توسعه محصول استخراج گردید و با توجه به مورد مطالعه که شرکت های فرش است، عامل نرم افزار بوریا که تخصصی ترین و منحصر به فرد ترین نرم افزار طراحی فرش است به عوامل مورد بررسی اضافه گردید. روش آماری مورد استفاده روش همبستگی و ابزار سنجش، پرسشنامه بوده که از مدیران شرکت های فرش صورت گرفته است. نتایج تحقیق و تأیید فرضیه ها حاکی از این است که تمامی عوامل بر توسعه محصول جدید در شرکت های فرش آران و بیدگل تأثیر مثبت و بالایی دارند. از لحاظ میزان و رتبه تأثیر گذاری عامل تکنولوژی بالاترین رتبه و بیشترین میزان تأثیر را دارد. تیم توسعه محصول، بازاریابی و نرم افزاربوریا در رتبه های بعدی و نوآوری در آخرین رتبه قرار دارد.

مقدمه
محصولات جديد از ضروريات شركت‌هاي امروزي به‌شمار مي‌روند. در حقيقت محصولات جديد پاسخي به بزرگ‌ترين مشكلات سازمان‌هاست. امروزه بيشتر سازمان‌ها ضرورت برخورداري از فرايند بهينه توسعه محصول جديد را به خوبي احساس كرده‌اند و براي داشتن چنين فرايند موفقي تلاش‌هاي زيادي را انجام داده‌اند و هزينه‌هاي هنگفتي را متقبل شده‌اند. در اين سازمان‌ها، افراد متخصص و باتجربه به كار گرفته مي‌شوند، از فناوري‌هاي پيشرفت استفاده مي‌شود و درعين حال ممكن است معرفي محصولات جديد آنها با شکست مواجه می شود. این تحقیق با هدف شناسایی عوامل سازمانی موثر بر موفقیت توسعه محصول جدید در حوزه محصولات در حوزه شرکت های تولید کننده فرش انجام گرفته است. توجه به تغییر ذائقه وسلیقه مصرف کنندگان و همچنین تحولاتی که در شرایط رقابت و تکنولوژیک پیش می آید ، یک شرکت نمی تواند و نباید منحصرا به کالاهای تولیدی فعلی خود متکی باشد. مشتریان خواهان کالاهای جدید وکالاهای پیشرفته تر هستند و این همان چیزی است که رقبا مترصد آن هستند محصولات جدید از ضروریات شرکتهای امروزی به شمار می روند . درحقیقت محصولات جدید پاسخی به بزرگترین مشکلات سازمان هاست . توسعه محصول جدید، بخش مهمی ازهر تجارت است و فرصت های رشد و مزیت رقابتی را برای شرکت ها فراهم می کند متغیر بودن قوانین رقابتی در دنیای کسب و کار، فرآیند ارائه محصول جدید به بازار را با اهمیت خاصی جلوه داده است. این تحقیق با هدف شناسایی عوامل سازمانی موثر بر موفقیت توسعه محصول جدید در حوزه محصولات در حوزه شرکت های فرش انجام گرفته است. بدین منظور با توجه به ادبیات و پیشینه پژوهش، عوامل تکنولوژی، بازاریابی، نوآوری، تیم توسعه محصول استخراج گردید و با توجه به مورد مطالعه که شرکت های فرش است، عامل نرم افزار بوریا که تخصصی ترین و منحصر به فرد ترین نرم افزار طراحی فرش است به عوامل مورد بررسی اضافه گردید. . نتایج تحقیق و تأیید فرضیه ها حاکی از این است که تمامی عوامل بر توسعه محصول جدید در شرکت های فرش آران و بیدگل تأثیر مثبت و بالایی دارند. از لحاظ میزان و رتبه تأثیر گذاری عامل تکنولوژی بالاترین رتبه و بیشترین میزان تأثیر را دارد. تیم توسعه محصول، بازاریابی و نرم افزاربوریا در رتبه های بعدی و نوآوری در آخرین رتبه قرار دارد.

فهرست مطالب

چکیده 1
مقدمه 2
فصل اول: کلیات تحقیق 3
1-1- مقدمه 4
1-2- بیان مساله 4
1-3- معرفی عوامل کلیدی در توسعه محصول جدید 7
1-4- اهمیت و ضرورت تحقیق 7
1-5- اهداف و سؤالات تحقیق 7
1-6- استفاده کنندگان از تحقیق 9
1-7- فرضیه های تحقیق 9
1-8- متغیرهای تحقیق 10
1-8-1- متغیر مستقل 10
1-8-2 متغیر وابسته 10
1-9- روش تحقیق 10
1-10- روش گردآوری اطلاعات 10
1-11- قلمروهای تحقیق 11
1-11-1- قلمرو موضوعی 11
1-11-2- قلمرو مکانی 11
1-11-3- قلمرو زمانی 11
1-12- واژگان کلیدی 11
1-13- ساختار تحقیق 13
فصل دوم: چارچوب نظری و پیشینه تحقیق 14
2-1- مقدمه 15
2-2- تعاریف و مفاهیم 15
2-2-1- تكنولوژي 15
2-2-2 – بازاریابی 16
2-2-2-1 بازاریابی صنعتی و مصرفی 17
2-2-3- نوآوری 18
2-2-3-1 نوآوری بازار 19
2-2-3-2 انواع نوآوری 20
2-2-3-2-1 نوآوری تدریجی 20
2-2-3-2-2 نوآوری نفوذی 20
2-2-3-2-3 نوآوری رادیکال 20
2-2-4- تیم توسعه محصول 20
2-2-5- نرم افزار طراحی فرش بوریا 21
2-2-6- مفهوم محصول جدید 23
2-3- ضرورت و اهمیت توسعه محصولات جدید 25
2-4- عوامل کلیدی در توسعه محصولات جدید 26
2-4-1- فرآیند توسعه محصول جدید 28
2-4-2- دلایل شکست پروژه های توسعه محصول جدید 29
2-5- نقش نوآوری در توسعه محصولات جدید 30
2-6- نقش R&D در توسعه محصولات جدید 32
2-7- نقش تکنولوژی در توسعه محصولات جدید 33
2-8- عوامل موثر بر موفقیت فرآیند توسعه محصولات جدید 34
2-9- عوامل شکست محصولات جدید 36
2-9-1- مهمترین عوامل شکست محصولات جدید 37
2-9-2- علل وعوامل شکست محصولات جدید در بنگاه های کوچک 38
2-10- تجربیات جهانی برای کاهش شکست وافزایش موفقیت محصولات جدید 39
2-11- نقش مدیریت در توسعه محصولات جدید 40
2-12- عوامل مؤثر بر توسعه محصولات جدید از دیدگاه کوپر 41
2-13- راهبردهای توسعه محصول جدید 49
2-14- طبقه بندی و مقایسه الگوهای توسعه محصول جدید 51
2-15- مدلهای مختلف توسعه محصول جدید 53
2-15-1- طبقه بندی توسعه محصول 53
2-15-2- بازاریابی و توسعه محصول 54
2-16- استراتژی‌ها و مدل‌های توسعه محصول 54
2-16-1- استراتژی‌های عمومی پورتر 55
2-16-2- مدل استراتژی رقابتی آنسف 55
2-17- مدل استراتژی سازگاری محصول جدید با مهارت‌های تحقیق و توسعه‌ای شرکت 57
2-18- مدل گسترش کارکرد کیفیت (QFD) 60
2-19- مدل توسعه محصول مرحله به مرحله کوپر 61
2-20- نتیجه گیری 63
2-21- پیشینه تحقیق 64
2-21-1- تحقیقات خارجی 64
2-21-2-تحقیقات داخلی 65
2-23- مدل تحقیق 66
فصل سوم: روش تحقیق 68
3-1- مقدمه 69
3-2- روش تحقیق 69
3-3- روش گرد آوری اطلاعات 70
3-4- قلمروهای تحقیق 70
3 –5- فرضيات تحقيق 70
3- 6- متغیرهای تحقیق 71
3-7- جامعه، حجم نمونه و روش نمونه گیری 71
3-8- ابزار جمع آوری داده های تحقیق 72
3-9- مقیاس ابزار اندازه گیری (پرسشنامه) تحقیق 73
3-9 -1 - روایی ابزار تحقیق 74
3-9 -2- پایایی ابزار تحقیق 74
3-10- آمار توصيفي داده ها 78
3-11- چگونگي بررسي فرضيه ها 79
3-11-1- آزمون نرمال بودن داده ها 79
3-11-2- ماتريس همبستگي (ضريب همبستگي پيرسون) 81
3-12- خلاصه فصل 81
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 82
4-1- مقدمه 83
4-2- آمار توصیفی 83