بررسی نقاط ضعف و قوت راه اندازی موتورهای الکتریکی

موتور القایی,موتورهای الکتریکی,راه اندازهای موتورهای الکتریکی,بررسی نقاط ضعف و قوت راه اندازی موتورهای الکتریکی,دانلود پروژه راه اندازی موتورهای الکتریکی,دانلود پایان نامه برق,دانلود پایان نامه رشته برق

مشخصات فایل مورد نظر در مورد بررسی نقاط ضعف و قوت راه اندازی موتورهای الکتریکی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.


مشخصات فایل
تعداد صفحات112حجم2/246 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود پایان نامه مهندسی برق مقدمه: از آنجایی که امروزه راه اندازی موتورهای الکتریکی یکی از مسائل و دغدغه های بزرگ کارخانه های صنعتی و شرکت های تولیدی و نیز تولید کنندگان نیروی برق و شرکت های وابسته میباشد در این پروژه به بررسی برخی از این راه اندازها می پردازیم و محاسن و معایب آنها را مورد بررسی علمی قرار میدهیم.از دلایل اهمیت موضوع شوک های الکتریکی و مکانیکی شدیدی می باشد که در زمان راه اندازی به شبکه برق رسانی و موتور وارد و سبب استهلاک شدید دستگاه های موجود و بالا بردن هزینه های اقتصادی می شود . بنابراین استفاده از راه انداز های مناسب بخصوص در مورد موتورها با توان های بیش از چندین اسب بخار در کاهش هزینه های برق مصرفی و نیز هزینه های نگهداری و تعمیر تاثیر بسزایی دارد. کلمات کلیدی:موتور القاییموتورهای الکتریکیراه اندازهای موتورهای الکتریکی فهرست1 ) کلیات موتور آسنکرون سه فاز : ...............1 1 - 1 ) ساختمان موتورهای القایی سه فاز :...............2 1-1 - 1 ) استاتور : ...................2 1-1 - 2 ) رتور : .........................3 1-1 -3 ) حلقه های لغزان : .......4 1 - 1 -4 ) جاروبک ها : .............4 1 - 1- 5 ) یاتاقان و بدنه : ........4 1 – 2 ) عملکرد موترهای القایی سه فاز : ...................5 1 – 2 – 1 ) موتور ساکن ...........5 1 – 2 -2 ) مکانیزم تولید گشتاور در موتور القایی ( آسنکرون ) : ................9 1 – 2 – 3 ) موتور گردان : ......14 1 – 2 – 4 ) موتور در شرایط ماندگار : .........22 1 - 3 ) موتور فقس سنجابی : .........25 2 ) انواع روشهای راه اندازی موتور القایی سه فاز: ...........28 2 – 1 ) روش راه اندای مستقیم : ....30 2 – 2 ) روش راه اندازی توسط افزایش مقاومت رتور : ................31 2 – 2 – 1 ) موتورهای رتور سیم پیچی شده : ......................31 2 – 2 – 2 ) Liquide starter : .....................37 2 – 2 – 3 ) درایور راه اندای کرامی : .............38 2 – 2 – 4 ) راه اندازی موتورهای قفس سنجابی با توجه به جریان و مقاومت رتور : .........40 الف – کلاس A : ..................40 ب – کلاس D : .....................41 ج – کلاسهای C ; B : .........41 د – رتورهایی با میله های عمیق : .............41 ه – موتورهای قفس سنجابی دوبل : ..........42 2-3) انتخاب ولتاژ موتور :...............43 2-3-1) راه اندازی موتور قفسه ای با کاهش ولتاژ استاتور :........................43 2-4 ) راه اندازی با استفاده از کلید ستاره مثلث : 46 2-5) روش کلاج گریز از مرکز :.......49 2-6) پیک جریان حین راه اندازی :..50 2-7) دینامیک راه اندازی :................51 موتور با بار خالص : .............53 گرم شدن رتور : .......................53 2-8) راه اندازی موتورهای بزرگ به کمک خازن :..54 2-8-1) مشکل راه اندازی موتورهای القایی بزرگ : ..............55 2-8-2) عملکرد یک سیستم راه اندازی خازنی :......................56 3) راه اندازی تریستوری موتورهای القایی :........................57 مقدمه:.......................58 3-2 ( مدهای كنترل:.62 3-2-1( كنترل راه اندازی:.......63 3-2-2( كنترل شتاب راه اندازی:......................63 3-3) مشخصات راه اندازهای تریستوری:...............67 3 -4( شرح مدارهای متداول راه اندازهای تریستوری:...................68 3- 5) مدار قدرت:.......68 3-5-1( معرفی تریستور:........69 3-5-1-1) مدل دو ترانزیستوری تریستور:.....................70 3-5-1-2) روش های روشن شدن تریستور:...................71 3-6) مدار فرمان:.......72 3-6-1) مدار آتش كننده:..........74 3-6-2 ) مدار تقویت كننده: ....75 3-6-3) مزیت عمده راه اندازی موتور به شیوه تریستوری و انتقال زاویه آتش:......76 3-6-4 ) مدار خطای جریان:.....77 3-7) طراحی و بررسی مدارعملی و ساده راه انداز نرم موتور آسنكرون (القایی):...................77 3-7-1) كنترل:..79 3-7-2) نوسانساز موج دندانه اره ای:............84 3-7-3 ) كنترل زاویه آتش :....86 3-7-4 ) مقایسه كننده:.............88 3-7-5) ایزوله كننده مدار قدرت و مدار فرمان:......................89 3-7-6) رلة اضافه ولتاژ و افت ولتاژ:.............90 3-7-7) رلة اضافه جریان (Over Current) :.......................92 3-8) نظام هماهنگ و :.......93 3-8-1) لزوم استفاده از نظام ثابت:.........95 3-8-2) توضیح دربارة PWM :.....................97 3-8-3) مدارات اینورتر:........100 3-8-4) ركتیفایرها:................102 3-9 ) مقایسه قیمت تمام شده انواع راه اندازها : .111 3-10) نتیجه : .........113






"