ملاحظات کاربردی در سیستم های کششی القایی

درایوهای کششی,سیستم های تراكشن القایی,سیستم های حمل و نقل الکتریکی AC,ملاحظات کاربردی در سیستم های کششی القایی,قابلیت احیا کنندگی موتورهای القایی,دانلود مقالات مهندسی الکترونیک,دانلود مقالات الکترونیک

مشخصات فایل مورد نظر در مورد ملاحظات کاربردی در سیستم های کششی القایی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

در آستانه قرن بیستم تشخیص داده شد که مشخصه های گشتاور – سرعت و قابلیت احیا کنندگی ( Regeneration ) ذاتی موتورهای القایی سه فاز برای کار برد تراکشن الکتریکی ایده آل می باشد


مشخصات فایل
تعداد صفحات22حجم1/16 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود مقاله رشته الکترونیک مقدمهدر آستانه قرن بیستم تشخیص داده شد که مشخصه های گشتاور – سرعت و قابلیت احیا کنندگی ( Regeneration ) ذاتی موتورهای القایی سه فاز برای کار برد تراکشن الکتریکی ایده آل می باشد. بطوری که یک سیستم تراکشن سه فاز در آلمان آزمایش شد و کار منظم بر روی چندین خط راه آهن شامل خطBergdorf – Thun در سوئد در سال 1899 و تونل راه آهن شمال آمریکا انجام شد. توان بوسیلة سه خط بالا سری یا بوسیلة دو خط بالا سری و ریلها به عنوان هادی سوم تحویل داده می شد. و کنترل سرعت لوکوموتیو به وسیلة تغییر قطب موتور تراکشن همراه با کنترل ولتاژ یا کنترل مقاومت روتور انجام می شد. رقابت های تکنیکی اصلی در این زمان در زمینة تغذیة موتورهای سه فاز از یک خط تراکشن DC یا AC تك فاز و کنترل سرعت مؤثر موتور تراکشن بود. یک طرح جدید که در سال 1928 توسط Kondo استفاده شد لوکوموتیوهایی بودند که از توان تک فاز 50 هرتر و 16 کیلو ولت استفاده می کردند. موتورهای تراکشن القایی با حلقه لغزان Slip - Ring) ) از طریق مبدل های فاز چرخان (Rotary Phase Converters ) تغذیه می شدند که فلوی ثابت را در فرکانس ثابت و با ولتاژی متناسب با ریشه دوم توان خروجی ایجاد می کردند. توسعه تریستور قدرت در سال 1960 باعث پیدایش داریو های (Induction Motor) IM تغذیه شده توسط اینورتر شد. اما محدویت ولتاژ و جریان پایین عناصر سبب شد که از تعدای تریستور سری شده و یا موازی شده با یکدیگر استفاده شود تا توان کافی در خروجی بدست آید . کلمات کلیدی:درایوهای کششیسیستم های تراكشن القاییسیستم های حمل و نقل الکتریکی AC فهرست مطالبملاحظات كاربردی در سیستم های 24-1) تاریخچه سیستم های حمل و نقل الکتریکی AC 24-2) مقایسه کاربرد موتورهای القایی قفسه سنجابی با انواع دیگرسیستم های کشنده 44-2-1) مقایسه با موتور DC 41) سرعتهای زیاد : 42) مقاومت و قابلیت بالا و هزینه نگهداری و تعمیرات کم : 43) گشتاور یکنواخت بالا با قابلیت اضافه بار ذاتی : 44) نسبت توان به وزن بالا: 55) قابلیت ترمز احیا کنندة ذاتی : 56) مشخصه گشتاور – سرعت تند (Hteep ) : 57) عملکرد پایدار با اتصل موازی : 54-2-2) مقایسه با موتور سنكرون : 6جدول (1-4) مقایسه موتور القایی با موتور سنکرون 64-3-1) ایجاد گشتاور در موتور القایی سه فاز 8شکل(1-4)مدار معادل تکفاز موتور القایی 10شکل(4-4) منحنی گشتاور- سرعت در فرکانس و ولتاژ ثابت 154-3-5) عملکرد فرکانس متغیر 18شکل (7-4) منحنی های گشتاور لغزش در نسبت ثابت ( هرتز/ ولت) 20شکل (8-4) ناحیه های مختلف منحنی گشتاور – سرعت با منبع تغذیه فرکانس متغیر – ولتاژ متغیر 20شکل (9-4) ارتباط بین فرکانس – ولتاژ در ماشین القایی 214-3-7)عملکرد HP ثابت (Constant-Horse Power) 22




"