موتورهای کششی جریان مستقیم

درایوهای ترکشن,موتورهای تراکشن جریان مستقیم,سیستم های حمل و نقل الكتریكی DC,موتورهای کششی جریان مستقیم,موتورهای تراکشن,موتورهای کششی,دانلود مقالات الکترونیک,دانلود مقالات مهندسی الکترونیک

مشخصات فایل مورد نظر در مورد موتورهای کششی جریان مستقیم آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

پس از آنكه ورنر زیمنس (Werner Von Siemens) در سال 1866 موفق به اختراع ژنراتور الكتریكی و در نتیجه تولید توان الكتریكی از نظر اقتصادی شد، ایدة استفاده از توان الكتریكی در حمل و نقل برقی در ذهنش درخشید


مشخصات فایل
تعداد صفحات22حجم0/540 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود مقاله رشته الکترونیک مقدمه:پس از آنكه ورنر زیمنس (Werner Von Siemens) در سال 1866 موفق به اختراع ژنراتور الكتریكی و در نتیجه تولید توان الكتریكی از نظر اقتصادی شد، ایدة استفاده از توان الكتریكی در حمل و نقل برقی در ذهنش درخشید.برای اولین بار در 31 می 1879 اولین لكوموتیو جریان مستقیم در شهر برلین با قدرت 2/2 كیلو ولت ولتاژ 150 ولت برای مسیری بطول 300 متر مورد بهره برداری قرار گرفت. از سال 1892، جریان مستقیم با ولتاژ 600 ولت برای سرویس دهی به سیستم های حمل و نقل شهری تشخیص داده شد. پس از آن با تولید جریان متناوب برای اولین بار در سال 1928 اولین سیستم یكسوساز چرخشی (Rotary Rectifier) مورد استفاده قرار گرفت و در سال 1960 برای اولین بار از یكسوسازهای سیلیكونی بهره جستند.در سال 1965 برای اولین بار در مونیخ از سیستمی با سرعت 200 كیلومتر بر ساعت با روش كنترل CATC (Continuous Automatic Train Control) استفاده شد. ولتاژ جریان مستقیم 600 ولت توسط یك چاپر تریستوری تغذیه می شد. و در سال 1984 از تعداد 165 لكوموتیو با كلاس مشخصه (107) 7E با سیستم كنترل چاپر و ولتاژ 3000 ولت جریان مستقیم برای سرویس حمل و نقل در آفریقای جنوبی استفاده شد كه هم اكنون مشغول سرویس دهی می باشد. کلمات کلیدی:درایوهای ترکشنموتورهای تراکشن جریان مستقیمسیستم های حمل و نقل الكتریكی DC فهرست مطالبموتورهای تراكشن جریان مستقیم 1تاریخچه سیستم های حمل و نقل الكتریكی DC 12-2) موتور جریان مستقیم با تحریك موازی 3شكل (1-2) مشخصه گشتاور الكتریكی و جریان آرمیچر بر حسب سرعت موتور تحریك موازی 42-3) موتورهای جریان مستقیم با تحریك مجزا 52-3-1) معادلات ماشین جریان مستقیم با تحریك مجزا 6شكل (2-2) مدل ماشین تحریك مجزا با فرض خطی بودن مشخصه مغناطیسی 6در زیر به نحوه ی كنترل موتور در دو ناحیه مذكور می پردازیم: 7الف) ناحیه اول موتوری 72-3-3) كنترل ماشین جریان مستقیم با تحریك مجزا درحالت ژنراتوری 9الف) ناحیه اول ژنراتوری 9شكل (5-2) منحنی مشخصه های ژنراتور در حالت توان ثابت در ناحیه اول 11شكل (6-2) منحنی مشحصه های ژنراتور در حالت گشتاور ثابت در ناحیه اول 12ب) ناحیه دوم ژنراتوری 13ج) ناحیه سوم ژنراتوری 14شكل (7-2) منحنی مشخصه های ماشین در ناحیه دوم ژنراتوری 15شكل (8-2) منحنی مشخصه های ماشین در ناحیه سوم ژنراتوری 152-4) موتور جریان مستقیم با تحریك سری 152-4-2) كنترل ماشین جریان مستقیم با تحریك سری در حالت موتوری 17در زیر بنحوة كنترل موتور در دو ناحیه موتوری می پردازیم. 17الف) ناحیه اول موتوری 17ب) ناحیه دوم موتوری 18شكل (10-2) منحنی مشخصه های ماشین سری در ناحیه اول موتوری 19شكل (11-2) مقاومت قابل تنظیم برای كنترل ماشین در ناحیه دوم موتوری 19شكل (12-2) منحنی مشخصه های ماشین سری در ناحیه دوم موتوری 202-4-3) كنترل ماشین جریان مستقیم با تحریك سری در حالت ژنراتوری 20نحوه كنترل ژنراتور در سه ناحیه مذكور می پردازیم: 20ناحیه اول ژنراتوری 20شكل (14-2) منحنی مشخصه های ماشین سری در ناحیه اول ژنراتوری در حالت گشتاور ثابت 22ناحیه دوم ژنراتوری 22ناحیه سوم ژنراتوری 22




"