تراکشن الکتریکی

كشش الکتریکی,سیستم های محرکه,موتورهای الکتریکی لکوموتیو,تراکشن الکتریکی,دانلود مقالات الکترونیک,دانلود مقالات مهندسی الکترونیک

مشخصات فایل مورد نظر در مورد تراکشن الکتریکی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

در این مقاله، ابتدا معادلات حركتی و دینامیكی ( Synematic Dynamic Equations ) حاكم بر قطار بدست آمده و در نهایت ویژگیهای موتورهای الكتریكی لكوموتیو در حالت ایده آل نتیجه خواهد داد


مشخصات فایل
تعداد صفحات21حجم0/544 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdoc
توضیحات کامل
دانلود مقاله رشته الکترونیک پیشگفتاربرای بررسی خصوصیات روشهای مختلف محرك لوكوموتیو، ابتدا باید مشخصات حركتی (Synematic Characteristics) لوكوموتیوها در حالت كلی بررسی شود و سپس روشهای مناسب برای ایجاد آن مشخصات حركتی انتخاب گردد.در این مقاله، ابتدا معادلات حركتی و دینامیكی ( Synematic & Dynamic Equations ) حاكم بر قطار بدست آمده و در نهایت ویژگیهای موتورهای الكتریكی لكوموتیو در حالت ایده آل نتیجه خواهد داد. امروزه الكترونیك قدرت عامل عمده در بهبود سیستم های محركه پیشرفته شده است. وجود عناصر نیمه هادی و تولید اینورترها باعث كاهش هزینه های راهبری شده اند. گام اول جایگزینی كنتاكتورها با مقاومت ها و بوسیله یكسو كننده های كنترل شده و چاپرهای DC جهت كنترل توان موتورهای DC بوده است. در گام دوم كاربرد موتورهای قفس سنجابی با پیشرفت اینورترهای با ولتاژ و فركانس متغیر (VVVF) ممكن شده است. حتی در این زمینه، راه آهن به عنوان پیشگام در سیستم های الكترونیك قدرت شناخته شده است.سیستم محركه AC درجه بالایی از ترمز احیا كننده را با مقدار بسیار كم تجهیزات ایجاد می كند. مقدار توان احیا شده به فاكتورهای زیادی از جمله مكان ایستگاه و شدت ترافیك بستگی دارد. مطالعات رایانه ای نشان داده اند كه احیای توان در سیستم های محركه AC ، 40 تا 50 درصد در مقایسه با ماشین های معادل كه با كنترل كننده های مقاومتی و ترمز دینامیكی كار می كنند بیشتر می باشد. کلمات کلیدی:كشش الکتریکیسیستم های محرکهموتورهای الکتریکی لکوموتیو فهرست مطالبپیشگفتار 1كشش الكتریكی 41-1) تعیین مشخصات حركتی قطار 51-1-1) نیروی محرك قطار 6شكل (1-1) منحنی نیروی كششی F بر حسب سرعت V لكوموتیو 71-1-2) نیروی مقاوم قطار ( Train Resistance ) 7شكل (2-1) اثر مقاومت شیب بر روی سرعت قطار 81-1-3) نیروی ترمز گیری قطار 11شکل( 3-1) منحنی نیروی ترمز گیری قطار شامل ترمزگیری الکتریکی و مکانیکی در سرعتهای مختلف 121-1-4) محاسبه منحی سرعت بر حسب زمان 13شکل (4-1) منحنی های سرعت بر حسب زمان و نیروی محرک بر حسب سرعت قطار 15ناحیه 3 از لحظه t2 تا t3 : 151-2) تعیین مشخصات موتورهای کششی 171-2-1) مشخصه گشتاور – سرعت موتورهای الکتریکی 17شکل (6-1) منحنی گشتاور باز دارنده الکتریکی بر حسب سرعت 181-2-2) عملکرد موازی 191-2-3) نوسانهای ولتاژ 191-2-4)محدودیت وزن وحجم 19منابع 21




"