پروتکل درمانی برنامه آموزشی 8 هفته ای تمرین آمادگی جسمانی

دانلود پروتکل درمانی,خرید پروتکل درمانی,پکیج های درمانی روانشناسی,پروتکل های درمانی در روانشناسی,پکیج آموزشی تمرین آمادگی جسمانی,پروتکل درمانی تمرین آمادگی جسمانی,خرید پروتکل درمانی تمرین آمادگی جسمانی,پکیج آموزشی برنامه 8 هفته ای آمادگی جسمانی,پروتکل درمانی برنامه 8 هفته ای آمادگی جسمانی

مشخصات فایل مورد نظر در مورد پروتکل درمانی برنامه آموزشی 8 هفته ای تمرین آمادگی جسمانی آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

دانلود و خرید پروتکل درمانی (پکیج آموزشی) برنامه آموزشی 8 هفته ای تمرین آمادگی جسمانی


مشخصات فایل
تعداد صفحات7حجم13/457 کیلوبایت فرمت فایل اصلیdocx
توضیحات کامل
دانلود و خرید پروتکل درمانی (پکیج آموزشی) برنامه آموزشی 8 هفته ای تمرین آمادگی جسمانی



تمرین آمادگی جسمانی
مداخله ای که صورت گرفت یک دوره برنامه 8 هفته ای آمادگی جسمانی بود به طول 2 ماه و به میزان 3 جلسه در هفته و هرجلسه به مدت 60 دقیقه بود. قبل و بعد از شروع دوره تمرینی دو عامل استقامت قلبی عروقی و استقامت عضلانی به ترتیب با استفاده از آزمون دو کوپر و دراز و نشست، به منظور صحت اجرای دوره تمرینی ارزیابی شد. تکرار تمرینات به تدریج افزایش و استراحت بین کوشش ها به تدریج کاهش یافت و بدین ترتیب اضافه بار اعمال گردید. هر جلسه 60 دقیقه ای شامل گرم کردن (10 دقیقه)، بدنه اصلی تمرین (40) و سرد کردن (10 دقیقه) بود (52 و 77).

شیوه اجرا
در شروع کار با تهیه معرفی نامه از دانشکده تربیت بدنی برای سازمان آموزش و پرورش و کسب مجوز از آموزش و پرورش ناحیه 4 کرج، پرسشنامه بین المللی فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان، پرسشنامه جمعیت شناختی و PSDQ در بین دانش آموزان مدرسه تزکیه واقع در ناحیه 4 کرج، توزیع شد. در این تحقیق برای تعیین سن شروع قاعدگی از روش پس گستر استفاده گردید (از فرد خواسته می-شود سنی را به یاد بیاورد که اولین بار قاعده شده است). سن شروع قاعدگی در شهر کرج با توجه به آخرین اطلاعات موجود،۱/۱±۶/12 می باشد (12). بنابراین بر اساس پرسشنامه بین المللی فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان، دانش آموزان کم تحرک انتخاب شدند و همچنین براساس مشخصات درج شده در فرم ویژگی های فردی دختران نوجوانی که سن شروع قاعدگی آن ها بیش از یک سال با میانگین سن جامعه تفاوت داشتند. پس از انتخاب نمونه نیز از والدین دانش آموزان رضایت نامه اخذ شد.


در این تحقیق 80 نفر از دانش آموزان کم تحرک به طور تصادفی به 4 گروه مساوی، دو گروه به عنوان گروه های تجربی (20 نفر زودرس و 20 نفر دیررس) و گروه های کنترل (20 نفر گروه کنترل برای افراد زودرس و 20 نفر گروه کنترل برای افراد دیررس) تقسیم شدند.قبل از شروع دوره تمرینی، با استفاده از فرم کوتاه پرسشنامه خودتوصیفی بدنی از افراد pre-test به عمل آمد. مداخله ای که صورت گرفت یک دوره برنامه 8 هفته ای آمادگی جسمانی است که طول این دوره 2 ماه و به میزان 3 جلسه در هفته و هرجلسه به مدت 60 دقیقه بود. تکرار تمرینات به تدریج افزایش و استراحت بین کوشش ها به تدریج کاهش یافت و بدین ترتیب اضافه بار اعمال شد. هر جلسه 60 دقیقه ای شامل گرم کردن (10 دقیقه)، بدنه اصلی تمرین (40) و سرد کردن (10 دقیقه) تقسیم شد (6، 33). از این گروه نیز خواسته شد در دوره اجرای تحقیق در هیچ گونه فعالیت سازمان یافته ای شرکت نداشته باشند.پس از اتمام 8 هفته برنامه تمرینی گروه ها، از پرسشنامه PSDQ- S جهت مقایسه خودپنداره بدنی بین هر 4 گروه شرکت کننده در شرایط محیطی و زمانی یکسان پخش شد. همچنین قبل و بعد از شروع دوره تمرینی دو عامل استقامت قلبی عروقی و استقامت عضلانی به ترتیب با استفاده از آزمون دو کوپر و دراز و نشست، به منظور صحت اجرای دوره تمرینی ارزیابی شد.







"