دانلود تحقیق در مورد مبانی نظری عزت نفس docx

دانلود تحقیق مبانی نظری عزت نفس,تحقیق مبانی نظری عزت نفس doc,تحقیق کامل مبانی نظری عزت نفس ,تحقیق درباره مبانی نظری عزت نفس,تحقیق با موضوع مبانی نظری عزت نفس,تحقیق مبانی نظری عزت نفس با فرمت ورد,تحقیق در مورد مبانی نظری عزت نفس چیست,تحقیق دانش آموزی درباره مبانی نظری عزت نفس,تحقیق دانشجویی درباره مبانی نظری عزت نفس

مشخصات فایل مورد نظر در مورد دانلود تحقیق در مورد مبانی نظری عزت نفس docx آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.دانلود تحقیق در مورد مبانی نظری عزت نفس docx

هدف از این تحقیق بررسی مبانی نظری عزت نفس با فرمت docx


مشخصات فایل
تعداد صفحات23
حجم58/640 کیلوبایت
فرمت فایل اصلیdocx

توضیحات کامل

هدف از این تحقیق بررسی مبانی نظری عزت نفس با فرمت docx در قالب 23 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش می باشد


فهرست مطالب
مبانی نظری عزت نفس
2-11مبانی نظری عزت نفس
2-12توجه به عزت نفس در کودکان
2-13اهمیت عزت نفس
2-14علائم عزت نفس سالم و نا سالم
2-15سوابق پژوهش
2-15-1 تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به داخل کشور
2-15-2 تحقیقات و سوابق پژوهشی مربوط به خارج کشور
2-16خلاصه فصل

در بررسی عزت نفس اولین کار توسط ویلیام جیمز (1890) ، انجام شده است وی به توضیح تمیز بین خود شناخته و خود شناسانده پرداخت و آن را به سه عنصر مادی (بدن ، خانواده ، خانه ) ، اجتماعی (فرد در عین داشتن سطح مختلف اجتماعی ، برای سایر افراد قابل شناخت است ) و روحانی (حالت هوشیاری و تمایلات) تقسیم کرد .

او معتقد بود که تصور فرد از خود در حین تعاملات اجتماعی ، یعنی زمانی که متولد شده و مورد شناسایی دیگران قرار می گیرد ، شکل می گیرد(به نقل از بیابانگرد ، 1372) . در پژوهشی ديويس و كاتزمن (1997)، به اين نتيجه رسيدند كه كاهش عزت نفس جسماني موجب افزايش افسردگي مي گردد.

همچنين بايبي (1998) ، در بررسي خود رابطه بين عزت نفس ، افسردگي ، وسواس و نارضايتي بدني را مورد مطالعه قرار داد. نتايج بدست آمده ، حكايت از آن داشت كه عزت بدني رابطه مثبت با عزت نفس دارد. همچنين عزت بدني با افسردگي ، وسواس و اضطراب رابطه منفي دارد( به نقل ازنجفي، 1379).

اریکسون (1980) ، اعتماد و ایمنی حاصل از پذیرفتن محیط و دیگران را ، اساسی برای تحول می شناسد ، به اعتقاد وی ، کودکی که کارهایش تائید می شود ، احساس شایستگی می کند ، اما کودکی که اعمالش به چشم نمی آید ، احساس خود کم بینی و حقارت می کند .

به نظر اریکسون والدین و معلمانی که به کودک پاداش می دهند توانمندی و احساس شایستگی او را استحکام می بخشند . در مقابل کسانی که تند خویی می کنند وتلاش های کودک را به مسخره می گیرند ، به احساس خود کم بینی او دامن می زنند .



براندن معتقد است که عزت نفس از دو بخش تشکیل می شود ، که یکی داشتن احساس اطمینان در برخورد با چالش های زندگی یا باور خود توانمندی است ، و دیگری احساس صلاحیت برای خوشبخت شدن یا حرمت نفس می باشد ( به نقل از قراچه داغی ، 1379) .

پپ ، آلیسی ، مچیل و ادوارد ( 1989) ، معتقدند که نحوه ی شکل گیری عزت نفس را می توان از طریق تفکر در مورد « خود ادارک شده » و « خود ایده آل » بررسی نمود . خود ادارک شده همان خود پنداره می باشد ، یعنی دیدگاه عینی فرد در مورد مهارت ها ، صفات و ویژگی هایی که در خود می بیند یا فاقد آن است .






"